BBL arquitectos Barnabé Bustamante Ludlow
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The Hidden Kitchen México

The Hidden Kitchen México

THE HIDDEN KITCHEN MEXICO

POP-IN RESTAURANT
DOWNTOWN, MEXICO CITY
2018, 725 FT² 

THE HIDDEN KITCHEN MÉXICO

restaurante y cocina pop-in
Centro histórico, CDMX
2018, 221 m² 

 

The Hidden Kitchen - Mexico

The Hidden Kitchen’s new dwelling has been placed in Mexico’s City Downtown. It is a new interior design conception for the Gerardo Aguilar’s and Sandie’s Hamon’s gastronomic conviction.

The Hidden Kitchen has as its one goal, to “create gastronomic unrepeatable experiences” held in ephemeral spaces and unknown tables. Now they have their own place, The Hidden Kitchen can add a new experience to their list, “pop-in” events.

This new space works as an answer to their two most important functions. It can be a space where “pop-in” experiences can be held and also a space where “pop-up” events can be cooked in order to be set in any other place.

That is why we came up with the following design strategies: Place two monolithical pieces which are used as a bar and as a bathroom. To put curtains and vegetation that will work as a visual filter between interior and exterior space. The mezzanine should hold the private part of the architectural program, the kitchen and the office. And to put the “chef’s table” as a substantial viewpoint of the mezzanine, which can have a direct connection rather visual or spatial within the kitchen and the rest of the place.

The vegetation boundaries in the façade and in the mezzanine stimulate the intimacy needed in the restaurant’s activities, in this way the gastronomic experiences can take place with a more private outcome.

The Hidden Kitchen - México

El local diseñado para The Hidden Kitchen México, está ubicado en el centro histórico de la Ciudad de México. Es un nuevo espacio para el concepto gastronómico creado por el Gerardo Aguilar y Sandie Hamon.

The Hidden Kitchen tiene por concepto inicial crear “experiencias gastronómicas irrepetibles” en sitios efímeros y mesas desconocidas. Al contar ahora con un espacio propio, The Hidden Kitchen puede agregar una nueva experiencia a su menú, cenas “pop-in”.

Este nuevo local  responde a las dos funciones principales, puede ser a su vez un espacio en donde ocurren experiencias “pop-in” y un espacio en donde se cocinan eventos “pop-up” para ser montados en otras locaciones. De ahí que surgieran las siguientes estrategias de diseño: Ubicar dos piezas monolíticas que tienen como función dotar al espacio de servicios, en una se encuentra el sanitario y en la otra el bar. Utilizar telones y vegetación a manera de filtros visuales. Ubicar en el mezzanine la parte “privada” del programa; cocina, y oficina. Y colocar “la mesa del chef” como punto central del mezzanine,  la cual tiene una conexión directa tanto visual como espacial con la cocina y con el resto del local.

Las barreras de vegetación, tanto en fachada como en el mezzanine, aportan al espacio la intimidad necesaria para que las experiencias gastronómicas sucedan de una manera más privada.